Zoek
Sluit dit zoekvak.

Concrete content tips voor jou als horeca ondernemer

Zie social media als een gesprek met jouw gasten, maar dan online!

Hoe kan je er nu voor zorgen dat jij onder de aandacht blijft bij jouw (potentiële) gasten?

Besteed tijd aan het zichtbaar(der) maken en houden van jouw merk! Wij, jouw ideale klanten, zitten juist ook op jou te wachten We zijn nieuwsgierig! Wat ben je aan het doen? Welke plannen ben je aan het smeden? Hoe voel je je? Dit is het moment om de volgers mee te nemen in jullie verhaal. Laat zien wie jullie zijn, en creëer zo een bereik van potentiële gasten.

Ga niet lukraak zonder plan informatie delen!

Zoals ik hiervoor aangaf zijn er verschillende vragen waar je nu aandacht aan kan besteden d.m.v. een post of een video. We zijn heel erg benieuwd hoe het met je gaat en wat je aan het doen bent. Deel informatie recht uit je hart! Zo zorg je voor goodwill en bouw je aan een echte connectie met jouw volgers.

Een plan is wel handig bij het zichtbaar maken van jouw zaak. Denk goed na wat je naar buiten wil uitdragen. Daarbij is het natuurlijk van belang wat je op dit moment jouw gasten kan bieden en om hen daarin mee te nemen. Denk goed na over de stappen die je wil gaan maken en hoe social media (en andere media) daaraan gaan bijdragen.

Wil je graag dat iemand met je meedenkt? Vraag nu een half uur gratis sparren met mij aan via whatsapp: 0681030909

Gebruik bij het maken van visuele content: canva.com. Alles in een voor het ontwerpen van jouw post en andere communicatie uitingen!

Ga voor een afhaalmogelijkheid of webshop

Bedenk goed wat voor jou haalbaar is en waar jouw klant op zit te wachten! Jij weet dit het beste. We vinden het heerlijk om relaxt thuis een mega lekker gerecht van jou te eten. Laat zien welke gerechten we kunnen bestellen, hoe ziet dat er uit? En geef tips welk drankje het beste erbij past, voor een volledige beleving! Laat de gast ook thuis volledig genieten van de maaltijden.

TIPS TIPS TIPS, jij bent de expert en hebt iets heerlijks te bieden!

Voorbeeld berichten
THE WORD IS OUT
Binnenkort is onze webshop live en kan je ook thuis van onze heerlijke gerechten genieten! #staytuned

YES!
Wij zijn live. Bestel jouw lievelingsgerechten via… en geniet thuis samen met je partner/gezin van een avondje “thuis uiteten”. Welk gerecht ga jij nu meteen bestellen?

Neem jouw online gasten mee in het proces, zo is het niet opeens pats boem: je kan nu ook afhalen, maar neem de volger mee en kondig het groots en opgebouwd aan!

Verkoop waardebonnen voor later

Ga jij voor de waardebonnen? Ook een hele goede zet! Een goed manier om jullie als horeca meteen te ondersteunen. Hoe breng je dit het beste aan de man? Speel in op het gevoel, bijvoorbeeld “steun ons”, “gezellig famillie-uitje”, “perfect cadeau voor een eetliefhebber”… Zo zijn er diverse redenen om een leuke cadeaubon van een restaurant te geven.

Voorbeeld berichten
STEUN ONS
Momenteel leven wij in een gekke tijd. Ons horeca hart is er kapot van! Omdat we graag jullie snel weer terugzien en momenteel geen inkomsten genereren, kan je ons nu steunen door een waardebon te kopen! Wij schrijven deze speciaal voor jou en maken hem als een cadeautje voor je op. Ook doneren wij 10% van het bedrag aan …. uit de regio #samensterk!


UNIEK CADEAUTJE
Een cadeautje voor jezelf of een liefdevol persoon in je leven? Dat kan! Koop nu en steun ons & geniet straks voor de volle 100% van een gezellig uitje of een heerlijk etentje. Waar kies jij voor?

TIP: Zorg voor interactie met jouw volgers. Stel af en toe een vraag of lok een reactie uit door een bepaald onderwerp aan te snijden of deel een hele handige “chef at home TIP“.

Vergeet je emailadressen niet!

Waarschijnlijk beschik je over een groot klantenbestand. Super waardevol! Stuur aankondigingen, nieuwtjes en leuke weetjes speciaal naar jouw bestaande klanten. Geef hen iets unieks en laat daarin in duidelijk weten hoe zij jullie kunnen steunen.

Maak jouw mailing op in Mailchimp en verstuur hem handmatig, super simpel en effectief. Wil je helemaal een funnel gaan bouwen om je relaties automatisch van nieuwe informatie te voorzien? Kijk dan eens naar Mailblue.

Bedenk een ludieke social media rubriek of een toffe win-actie!

Een win-actie is perfect om je bereik te vergroten, want mensen gaan jouw bericht delen met hun netwerk en dat wordt op een gegeven moment een lopend vuurtje. Hoe tof! Hierbij is het wel van belang om er echt een unieke actie van te maken die iedereen zou willen! Bijvoorbeeld een jaar gratis uiteten, een volledig verzorgd diner bij jou thuis voor 8 personen, een workshop …., een volledig verzorgde familiedag (10p).. bedenk iets groots.

Rubrieken op social media zijn gewild, we houden van regelmaat en herkenning. Daarom is het leuk om een rubriek voor deze tijd in het leven te roepen. Bijvoorbeeld:

  • Bierpraat op vrijdagmiddag (live op Insta & Facebook)
  • Chef’s aan het woord (interviews)
  • Ultieme restaurant beleving bij jou thuis (tips)
  • Videoserie over het leven van een restaurant eigenaar

Benieuwd naar meer tips en contentinspiratie? Volg mij op Instagram.