fbpx

Opvallende content maken, hoe doe je dat?

Opvallende content maken, hoe doe je dat?

Romee Bravenboer Comfetti

Opvallen dat is niet zo makkelijk (denk je). In het medialandschap wordt er zoveel content gemaakt dat het misschien steeds lastiger wordt om daarin op te vallen. Wat kan je doen om in deze overvloed aan informatie toch zichtbaar te zijn? In dit artikel neem ik je mee in de verschillende manieren van content maken.

Allereerst is video natuurlijk het middel om op te vallen, want je bent heel persoonlijk. Goed je verhaal in je eigen woorden vertellen via video komt snel over en we nemen er vaak te tijd voor om de video echt te bekijken. Het geeft iemand via bewegend beeld al inzicht en gevoel, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden!

Infographic maken

Een infographic of informatieve illustratie geeft een informatieve weergave van verschillende objecten met een combinatie van tekst en beeld. Dit kan voorkomen in de vorm van een kaart, grafiek, bord, instructieve tekening of een interactieve applicatie. Ze is bedoeld voor het overdragen van informatie, data en kennis.

Dit communicatiemiddel kan bepaalde informatie eenvoudig en overzichtelijk weergeven in een beeld. Moet je bijvoorbeeld voor cijfers, grafieken in een overzicht zetten? Maak er een infographic van, want dit is visueel aantrekkelijk om te bekijken en snel te kunnen lezen.

Hieronder plaats ik een aantal voorbeelden van infographics die je als inspiratie kan gebruiken. Ook kan je natuurlijk veel op Pinterest vinden!

Boomerang maken

Een boomerang! Ken jij hem al? Ik denk het wel, want dit is een onderdeel van de Instagram App. Een boomerang-video is eigenlijk een mini video van een paar seconden die zich voor- en achteruit herhaalt.

Als er beweging is maak je een boomerang. Dit geeft een grappig effect aan het beeld. Bijvoorbeeld wanneer je aan het typen bent of aan het tekenen of misschien wel een nieuw product lanceert en de confetti popt!

Timelape maken

Heb je al eens een timelape gemaakt? Op je iPhone kan je deze selecteren in de camera-app. Hoe gaaf is het om een proces te kunnen laten zien, en dan versneld? Bijvoorbeeld wanneer je een keuken monteert, of een kast in elkaar zet of als je in gesprek bent met een klant (zonder geluid).

Video maken

Ik gaf het net al even aan, video! Video is en blijft helemaal het ding. We nemen massaal stories op en delen ons leven. Ook maken we veel kennisvideo’s om mensen te activeren en inspireren! Video is een middel om snel en effectief in contact te komen met jouw doelgroep. We nemen steeds minder de tijd om echt een bericht helemaal te lezen. Voor video nemen we de tijd. Je weet van te voren hoe lang een video duurt en je kan hem zowel luisteren als kijken.

Maak bijvoorbeeld een video over jezelf, wie ben jij? Ga in gesprek met een klant over zijn/haar ervaringen. Of maak een afspraak met een concullega om een te sparren. Dit is zowel leuk op video als op een podcast!

Advertenties maken

Naast diverse organische manieren om mensen te bereiken kan je ook via een advertentie jouw zichtbaarheid een handje helpen. Instagram en Facebook kunnen jouw zichtbaarheid al voor 1 euro per dag vergroten. Bij het maken van advertenties is het wel belangrijk om goed een strategie uit te denken. Wat wil je bereiken met de advertentie en natuurlijk wie? Hoe ga je ze bereiken? Via stories? Via een video?

Er zijn veel mogelijkheden om te adverteren op diverse kanalen. Denk aan:

  • Instagram (overzicht of stories)
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Lees meer over advertenties maken in mijn volgende post.

Reviews delen

Ervaringen van anderen zijn heel waardevol! Vraag huidige klanten af en toe om feedback of stel ze vragen die je kan gebruiken op je website of social media.

Het doel van content is om jouw volgers, klanten en potentiële klanten te inspireren en activeren. Daarom is het bij het maken van content altijd belangrijk om jouw ideale volger/klant in gedachten te houden. Vaak als jij echt vanuit jou als persoon communiceert trek je al snel mensen aan die bij jouw pasten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll Up