Waarom social media inzetten?

Waarom Social Media inzetten?

Social media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij, zowel zakelijk als particulier. We zijn gemiddeld 2 tot 3 uur per dag actief op deze media. Op de momenten dat de potentiële klant online is kan jij met passende content de potentiële klant triggeren. 

Great content is the best sales tool in the world.” – Marcus Sheridan

Welke media kies je? 

Er zijn verschillende social media platformen waar je op aanwezig kan zijn. Hierbij is het belangrijk na te denken, waar bevindt jouw doelgroep? Of is jouw doelgroep heel breed? Dan denk je na over de content dat je per medium deelt. 

De bovenstaande afbeelding geeft ongeveer welke leeftijd op welk medium actief is. Daarbij zijn er nog andere factoren die meespelen met het vinden van het juiste account. Wil je meer weten? Neem contact op. 

Welke content plaats je? 

Alles is mogelijk op social media van grappig tot grof of juist heel zakelijk. Het is allemaal afhankelijk van jouw doelgroep. Wie wil je bereiken en hoe. Daarbij spreekt beeld meteen. Een passend beeld is daarom essentieel bij het plaatsten van een bericht. Canva is bijvoorbeeld een eenvoudige app om je afbeeldingen persoonlijker te maken. 

Minder gebruikers op Facebook?

Merken jullie het? Facebook is afgelopen tijd niet heel positief in het nieuws geweest. Veel gaven aan dat zij Facebook gingen verlaten, maar dat valt erg mee. Tienduizenden van bijna een miljard… dat is niks. Voornaamste reden om te blijven: ‘niets te verbergen hebben’ en het feit dat ‘ze mijn data toch al bezitten’. Wel heeft Facebook algoritmes aangepast en dat maakt het af en toe voor zakelijke accounts lastiger. Hierdoor moet je af en toe meer investeren in advertenties.